Deze tabellen zijn aparte excel-documenten. De personeelsgegevens bevinden zich in het document “personeel.xlsx”. De gemeenten bevinden zich in het document “zipcodes_alpha_nl.xlsx”. We gaan deze tabellen importeren in een nieuw excel bestand.
- Start een nieuw document in Excel.
In een vorig punt van onze blog hebben we in het lint, het tabblad “PowerPivot” geactiveerd.
- Klik op het tabblad “PowerPivot” in het lint.
De omgeving voor PowerPivot wordt geladen.
In het lint zijn drie tabbladen “Start”, “Ontwerpen” en “Geavanceerd” aanwezig.
- Klik indien nodig op het tabblad “Start”.
- Klik, indien nodig, op “Externe gegevens ophalen”. Afhankelijk van de grootte van het scherm is de opdracht “Uit een andere bron” niet direct zichtbaar.
- Klik op “Uit een andere bron” in de zone “Externe gegevens ophalen”.
- Scroll naar beneden.
- Klik op “Excel bestand”.
Vervolgens duiden we de locatie en naam van het eerste excel-bestand aan. In deze tabel zijn er kolomtitels aanwezig.
- Klik op “Bladeren” .
- Het dialoogvenster “Open” verschijnt.
Duid de locatie en bestand “personeel.xlsx” aan.
In ons bestand is slechts 1 tabel aanwezig.
De tabel wordt nu in het nieuw document geïmporteerd. Na een tijdje verschijnt de melding “Geslaagd”.
De gegevens voor de werknemers zijn zichtbaar in het nieuw document.
We herhalen bovenstaande stappen voor de tweede excel-document.
- Klik indien nodig op het tabblad “Start”.
- Klik, indien nodig, op “Externe gegevens ophalen”. Afhankelijk van de grootte van het scherm is de opdracht “Uit een andere bron” niet direct zichtbaar.
- Klik op “Uit een andere bron” in de zone “Externe gegevens ophalen”.
- Klik op “Bladeren”.
- Duid de locatie en bestand “personeel.xlsx” aan.
- Klik op “Open” .
- Stip “De eerste rij als kolomkoppen gebruiken” aan.
- Klik op “Volgende”.
- Stip de brontabel aan.
- Klik op “Voltooien” .
De tabel wordt nu in het nieuw document geïmporteerd. Na een tijdje verschijnt de melding “Geslaagd”.
De tweede tabel is beschikbaar in het nieuw document.
Onderaan zien we twee tabbladen “Personeel” en “Plaatsnamen alfabetisch”.
- Klik op het tabblad “Personeel”.
Nu zien we dat er 10 personeelsleden zijn.
- Klik op het tabblad “Plaatsnamen alfabetisch”.
- Bewaar dit document.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten